I udfordringen om emnet økologi skal eleverne være medproducenter og udvikle markedsføringsmateriale (kort video, flyers, klistermærker el. lign.) til brug i en butik, som kan hjælpe butikken med at sælge mere økologi.
I menuen til højre finder du, foruden baggrundsviden, også de fem trin i 'Design Thinking'-processen, som eleverne skal igennem for at udvikle materialerne:
Udfordringen
I video 1 kan I høre udfordringen om emnet økologi. I videoen får I svar på:
- Hvad går udfordringen ud på?
- Hvorfor stiller Coop den udfordring?
- Hvorfor satser Coop på økologi?
Udfordringen og de tre krav (pdf)
Video 1:
*****************************************************************
Hovedudfordringen er: Hvordan kan butikken få flere kunder til at købe økologiske varer?
Det endelige resultat (pdf) kan være en plakat, en video el. anden digital produktion. Hvis det er relevant, kan I også lave en prototype af jeres produkt.
Husk at resultatet skal leve op til de tre krav:
- Det er ikke muligt at ændre prisen på varerne
- Ideerne skal bygge på nye kundeindsigter
- Ideerne skal være realiserbare for butikken - de skal kunne lade sig gøre i butikken.
I skal med andre ord hjælpe Coop med at finde ud af:
- Hvordan kunderne vælger, når de køber økologi?
- Hvordan butikken kan øge salget af økologiske varer?
- Hvordan butikken kan give kunderne større viden om økologi?
Video 2: