Print side

Økologi

I udfordringen om emnet økologi skal eleverne være medproducenter og udvikle markedsføringsmateriale (kort video, flyers, klistermærker el. lign.) til brug i en butik, som kan hjælpe butikken med at sælge mere økologi. 

I menuen til højre finder du, foruden baggrundsviden, også de fem trin i 'Design Thinking'-processen, som eleverne skal igennem for at udvikle materialerne:

Udfordringen

I video 1 kan I høre udfordringen om emnet økologi. I videoen får I svar på:

  • Hvad går udfordringen ud på?
  • Hvorfor stiller Coop den udfordring?
  • Hvorfor satser Coop på økologi?

Udfordringen og de tre krav (pdf)

Video 1:

*****************************************************************

Hovedudfordringen er: Hvordan kan butikken få flere kunder til at købe økologiske varer?

Det endelige resultat (pdf) kan være en plakat, en video el. anden digital produktion. Hvis det er relevant, kan I også lave en prototype af jeres produkt. 

Husk at resultatet skal leve op til de tre krav:

  1. Det er ikke muligt at ændre prisen på varerne
  2. Ideerne skal bygge på nye kundeindsigter
  3. Ideerne skal være realiserbare for butikken - de skal kunne lade sig gøre i butikken.

I skal med andre ord hjælpe Coop med at finde ud af:

  • Hvordan kunderne vælger, når de køber økologi?
  • Hvordan butikken kan øge salget af økologiske varer?
  • Hvordan butikken kan give kunderne større viden om økologi? 

Video 2: