I video 1 får I input til, hvordan I bruger innovationsmodellen 'Design Thinking'.
Design Thinking består af fem trin:
- Indsigter
- Definitioner
- Ideudvikling
- Prototypeudvikling
- Test af prototypen
Video 1:
********************************************************************************
INDEN I GÅR NED I BUTIKKEN
I video 2 får I idéer til, hvilke værktøjer I kan bruge til at arbejde med jeres spørgsmål, inden I skal ned i butikken og indsamle indsigter.
Værktøjer:
- Mobile Probs (pdf)
- Kontekstinterviews (pdf)
- Barriebingo (pdf)
- Servicebingo (pdf)
- Inspirationskort (pdf)
Video 2:
********************************************************************************
I video 3 får I input til, hvad I kan undersøge vedr. økologi og salg af økologiske varer.
Inden I tager ned i butikken:
- Økotrappen: hvilke økologiske varer er mest populære?
- Det økologiske Danmarkskort: hvor i landet køber kunderne mest/mindst økologi?
- Spørg jeres forældre, hvad de køber. Hvorfor og hvorfor ikke?
Undersøg i butikken:
- Butikkens udvalg af økologiske varer.
Video 3:
********************************************************************************
EFTER I HAR VÆRET NEDE I BUTIKKEN
I video 4 får I idéer til, hvordan I kan udarbejde problemstillinger ud fra indsamlede indsigter fra butikken og klassens forældre.
I skal bruge problemstillingerne til mere præcist at finde ud af, hvad I vil undersøge.
Video 4: