Skip to the content

Økologi-udfordringen

I udfordringen om emnet økologi skal eleverne være medproducenter og udvikle markedsføringsmateriale (kort video, flyers, klistermærker el. lign.) til brug i en butik, som kan hjælpe butikken med at sælge mere økologi.

Økologiudfordringen

I videoen kan I høre udfordringen om emnet økologi. I videoen får I svar på:

  • Hvad går udfordringen ud på?
  • Hvorfor stiller Coop den udfordring?
  • Hvorfor satser Coop på økologi?
  • Udfordringen og de tre krav (pdf)

Hovedudfordringen

Hvordan kan butikken få flere kunder til at købe økologiske varer?

Det endelige resultat (pdf) kan være en plakat, en video el. anden digital produktion. Hvis det er relevant, kan I også lave en prototype af jeres produkt.

Husk at resultatet skal leve op til de tre krav:

  1. Det er ikke muligt at ændre prisen på varerne
  2. Ideerne skal bygge på nye kundeindsigter
  3. Ideerne skal være realiserbare for butikken - de skal kunne lade sig gøre i butikken.

I skal med andre ord hjælpe Coop med at finde ud af:

  • Hvordan kunderne vælger, når de køber økologi?
  • Hvordan butikken kan øge salget af økologiske varer?
  • Hvordan butikken kan give kunderne større viden om økologi?